הקולינריה הישראלית היא בין הקולינריות הטובות בעולם! אנחנו נחשבים לכור היתוך וארץ שמשלבת עולים מכל קצוות העולם וזה משפיע בצורה ישירה על האוכל העשיר והמגוון שיש לנו. הרבה אנשים וכמובן עדות טוענות שיש להם את האוכל הכי טעים שיש אך לא לשם כך התכנסנו. הכנו לכם רשימה של מאכלים, המאכלים המיוחדים ביותר שיש לכל עדה. בואו נתחיל

מרוקאים

המרוקאים מתגאים במבטח אוטנטי עם טעמים מיוחדים ובעיקר חריפים, וכמובן בקינוחים מעולים. כל ארוחה במטבח המרוקאי מלוות במגוון רחב של סלטים, תוספות ומנת בשר/ דג. יש שיגידו שמנת הדגל של המטבח המרוקאי היא המטבוחה והקוסקוס אך לגבי הקוסקוס יש טענות מעדות שונות כמו טוניסאים וטריפוליטאים שזה בכלל מאכל של עדתם, כך שאת הכבוד למרכל הכי מיוחד של המטבח המרוקאי יקבל הדג המרוקאי החריף של שישי!

מאכלים לפי עדות

פרסים

העדה הפרסית מתגאה באוכל שמבושל בדרך כלל בבישול ארוך עם טעמים חמצמצים ואוטנטיים במיוחד. במטבח הפרסי בדרך כלל תקבלו את המנה שלכם לצד אורז פרסי ותהדיג, תפוח אדמה / אורז שרוף מתחתית הסיר וכמובן צלחת ירק פרסי. המנה המובילה במטבח הפרסי היא הגונדי המוכר והאהוב אך גם חורשט סבזי היא אחת מהמנות המוצלחת של המטבח הפרסי.

טריפוליטאים

העדה הטריפוליטאית גם היא מתגאה באוכל שבושל בבישול ארוך ובדרך כלל עם כמות נדיבה של שמן. בארוחה טריפוליטאית מסורתית תקבלו תבשילך מבשר בבישול ארוך, תוספת כמו מקרוני או קוסקוס, סלטים ולחם אחיד שחם לבן בכל ארוחה. המנה המיוחדת של המטבח הטריפוליטאי היא טבחה בסלק, תבשיל בשר מעולה בבישול ארוך.

תימנים

המטבח התימני הוא מטבח שונה משאר המטבחים עליהם דיברנו, הוא מאופיין בעיקר בבצקים מעולים ומרקים כמו מרק רגל. בארוחה תימנית מסורתית תאכלו מרק רעל או מרק זום תימני יחד עם לחוח שמוסיף לכל ארוחה. אבל המנה המוכרת ביותר אצל התימנים היא הג'חנון המסורתי.

טוניסאים

המטבח הטוניסאי דומה למרוקאי ולטריפוליטאי אך שונה ממנו, לכל מטבח יש את הטאצ' המיוחד שלו, גם בארוחה טוניסאית מסורתית תמצאו מגוון סלטים שונים, מרמומה שהיא המטבוחה הטוניסאית, לימון כבוש ועוד. המנה המוכרת והמזוהה ביותר עם המטבח הטוניסאי היא פריקסה, מנה מעולה שמגיעה בדרך כלל המילוי של ביצה, טונה וסלטים.

Shares: