שיניים לא ישרות גורמות לאדם מבוכה בכל פעם שהוא פותח את הפה (פעולה שמן הסתם מתבצעת בתדירות גבוהה מאוד בכל יום). שיניים לא ישרות מקשות על שמירת היגיינת פה מקסימלית ומגדילות את הסיכון לדלקות חניכיים (ואפילו אובדן שיניים!). בנוסף, כשהשיניים לא ישרות, קשה יותר ללעוס ביעילות, ועוד סיכון הוא פגיעה בנשימה. בהתאם יש הרבה מאוד סיבות טובות לבצע הליך יישור שיניים, מה גם שכיום יש שיטות מתקדמות שמובילות לתוצאות מצוינות בלי חלק מתופעות הלוואי לאורך הדרך. כדי לעזור לכם להתנהל נכון הכנו לכם סקירה של 3 שיטות יישור שיניים שלכל אחד ואחת כדאי להכיר.

סמכים שקופים

השיטה הקלאסית ליישור שיניים היא הגשר הישן. כולנו מכירים את הברזלים שמולבשים על השיניים ואת החוטים שמחברים אותם ומייצרים את המראה של הגשר.

זוהי שיטה פרקטית, אבל יש לה חיסרון בולט לעין: הברזלים. כשהמטרה היא יישור שיניים בגיל מבוגר, ישנה רתיעה מובנת מהמראה שנתפס כמתאים לבני נוער, ולמעשה גם צעירים רבים מעדיפים פתרונות עם נוכחות מוצנעת יותר.

אחד הפתרונות הוא סמכים שקופים. כלומר, במקום קוביות הברזל שאי אפשר לפספס, קוביות שקופות. גם החוט שמחבר את הקוביות ומייצר את הגשר שקוף, ואמנם לא מדובר בפתרון בלתי נראה לעין באופן מוחלט, אבל הוא כן הרבה פחות בולט בהשוואה לגשר הישן. פרט להבדל הוויזואלי, אין הבדלים מהותיים בין סמכים שקופים ללא שקופים, וניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד.

גשר פנימי

שיטת יישור שיניים מתקדמת נוספת עם קו דמיון מובהק לשיטה הקלאסית ובמקביל גם שוני משמעותי היא גשר פנימי. מצד אחד, גם בשיטה הזו תמצאו את עצמכם עם גשר בתוך הפה. מצד שני, הגשר מורכב בצד הפנימי של השיניים ולכן הוא פחות מזדקר לעין. חשוב להדגיש שלא כל רופא שיניים יודע ליישם את הפתרון הזה, ובוודאי שלא בדרך כזו שתוביל לשיניים ישרות ופה סימטרי ויפה.

קשתיות שקופות

שיטה עוד יותר מתקדמת ליישור השיניים היא קשתיות שקופות. לטכניקה הזו יש עוד שם – אינויזליין. כדאי לדעת שזהו השם של אחת החברות שמייצרת את הקשתיות, ובזכות האיכות הגבוהה שלה אינויזליין הפך לשם נרדף לשיטה כולה.

העיקרון הבסיסי הוא הרכבת קשתית, שקופה לחלוטין, על קשת השיניים. הקשתית גורמת לכל שן לזוז מעט לכיוון הרצוי. באופן טבעי לאחר פרק זמן מסוים הקשתית כבר לא מתאימה, ולכן היא מוחלפת בקשתית חדשה, מותאמת למיקום העדכני של השיניים בדרך לתוצאה הסופית המבוקשת. חשוב להדגיש שכל הקשתיות מיוצרות מראש, על בסיס תכנון מוקפד שנשען על סריקות בתלת מימד של חלל הפה וצילומי שיניים מדויקים.

מעבר להיבט הוויזואלי, יש לקשתיות עוד יתרונות משמעותיים: קודם כל, ברוב המקרים היישור מושלם בזמן קצר יותר בהשוואה לשיטות שכוללות סמכים. שנית, אין חשש שאחת הקוביות תתנתק או שהחוט ייקרע, ולכן גם אין מקרים שבהם נדרשת הגעה בהולה לאורתודנט. עוד סיבה טובה מאוד לבחור בפתרון הזה היא האפשרות להסיר את הקשתית ולהחזיר אותה לפה בקלות, למשל לצורך צחצוח שיניים איכותי.

חשוב מאוד להפקיד את מלאכת היישור בידיים מקצועיות. אצל קראוס קליניק – יישור שיניים שקוף מושלם באופן מיטבי גם כשהמצב ההתחלתי מאתגר במיוחד.

Shares: