בעבר אולי היה מדובר בטיפול שמתאים רק לאחוז מסוים ומצומצם באוכלוסייה, אך יישור שיניים הפך בעשורים האחרונים לאחד הטיפולים המבוקשים ביותר בתחום רפואת השיניים. יותר ויותר אנשים, מבוגרים וצעירים, פונים לטיפול אורתודנטי לשיפור מראה החיוך שלהם ולשמירה על בריאות הפה.  עם זאת, אחד ההיבטים החשובים ביותר כששוקלים יישור שיניים הוא הבחירה במומחה המתאים – השוק מציע מגוון רחב של טיפולים, אך חשוב להבין את ההבדלים בין רופא שיניים כללי, אורטודנט, ואורטודנט מומחה והיום נבחן את אותם הבדלים, נקבל מידע על אורטודנט מומחה וגם נדבר על הסיכונים האפשריים בעבודה עם מטפלים שאינם מומחים.

בשיתוף עם מרפאת שיניים ד"ר שטיימן 

עוד לפני שנצלול לשאלות הבוערות בתחום, בואו נדבר רגע על הצורך עצמו – אנשים פונים לאורתודנט כאשר הם זקוקים ליישור שיניים, לתיקון בעיות סגר, או לשיפור אסתטי של החיוך. הטיפול מתאים לילדים, בני נוער וגם למבוגרים המעוניינים בשיפור בריאות הפה והמראה החיצוני.

מה ההבדל בין רופא שיניים, אורטודנט ואורטודנט מומחה?

רופא שיניים כללי הוא רופא שעבר הכשרה כללית ברפואת שיניים ויכול להעניק מגוון רחב של טיפולים דנטליים, כמו סתימות, טיפולי שורש ושיננית. לעומת זאת, האורטודנט הוא רופא שיניים שעבר הכשרה נוספת והתמחות בתחום יישור השיניים והלסתות. 

אך כאן לא מסתיימת ההבחנה – קיים גם תואר אורטודנט מומחה, אלה הם רופאים שעברו הכשרה מקיפה ומתקדמת יותר והוכרזו כמומחים בתחום על ידי גופים רפואיים מוסמכים. מומחים אלה מחזיק בניסיון ובידע המעמיק הדרושים להתמודדות עם מקרים מורכבים במיוחד, כמו מומים מולדים בלסת או במקרים של ליקויי סגר חמורים.

יתרונות העבודה עם אורתודנטים מומחים

המומחים בתחום זה מציעים כמה יתרונות ברורים – ראשית, המומחיות והניסיון מאפשרים לאורטודנט לתכנן תוכנית טיפול מותאמת אישית ומדויקת, שתבטיח תוצאות טובות בזמן קצר יותר. בנוסף, האורטודנט המומחה משתמש בטכניקות ובכלים המתקדמים ביותר בתחום, דבר שמפחית את הסיכוי לסיבוכים ומעלה את הנוחות של המטופלים בזמן הטיפול עצמו.

יתרון נוסף של טיפול אצל מומחה הוא הבטיחות – הטיפול ביישור שיניים, במיוחד במקרים מורכבים, דורש ידע וניסיון שאין לכל רופא שיניים. שימוש במכשור לא מתאים או תכנון טיפול שגוי עלול להוביל לנזקים קבועים בשיניים ובלסתות ובכך, האורתודנט המומחה מבטיח שהתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר, תוך מזעור אותם הסיכונים.

חשיבות המומחיות בסיכונים אפשריים

כמו בכל טיפול רפואי, גם ביישור שיניים קיימים סיכונים, אך ניתן לצמצם אותם משמעותית כאשר עובדים עם רופאים מומחים וכאשר אתם מחפשים אחר מידע על אורטודנט מומחה צריכים להיות לנגד עיניכם כל אותם סיכונים והרצון להימנע מהם. 

דוגמה אחת לאחד מהסיכונים הנפוצים בטיפולי יישור שיניים הוא נזק לשורשי השיניים – טיפול לא נכון יכול לגרום לשחיקה של השורשים ואף לאובדן שיניים בטווח הרחוק. כמו כן, תיקון שגוי של מנשך השיניים עלול להוביל לכאבי ראש, כאבים בלסת ואף לבעיות נשימה שמשפיעים על אורח החיים ומן הסתם על איכותם. 

הבחירה הנכונה – אורטודנט מומחה

כאשר מדובר בבריאות הפה ובאסתטיקה של השיניים, אין באמת מקום לפשרות – בחירה באורטודנט מומחה היא לא רק עניין של מוניטין או פרסום, אלא החלטה שמשפיעה ישירות על איכות הטיפול ועל תוצאותיו. 

מדובר בשוק עם מגוון רחב של מטפלים ושיטות טיפול, לכן חשוב לבחון היטב את ההכשרה והניסיון של המטפלים – כאשר אתם מקבלים מידע על אורטודנט מומחה עם הניסיון וההכשרה המתאימים, אתם יכולים להיות רגועים שהטיפול יבוצע בידיים המקצועיות ביותר ועם הניסיון הדרוש כדי להוביל לתוצאות הטובות ביותר.

Shares: